Program
1. den: odlet z Prahy kolem poledne, transfer lodí do hotelu, dle času odjezd lodí do centra
BENÁTEK, podvečerní atmosféra centra města
2. den: BENÁTKY, prohlídka centra města s průvodcem (
Piazza S. Marco s bazilikou,
Dóžecí palác a kampanila, Chiesa della Pieta,
Teatro la Fenice kostel San Paolo a Santa Maria
Gloriosa dei Frari (Tizian, Bellini i Donatello), Scuola Grande di San Rocco (freskyTintoretto), Chiesa di San Zaccaria (renesanční kostel), Bellini, kostel Santa Maria della Sallute, muzeum
Peggy Guggenheimové, Canal Grande a paláce, tržnice i židovská čtvrť, Ponte di
Rialto,event. volný program (muzea, galerie, v říjnu navíc výstava v rámci
16.ročníku festivalu Venice Architekture Biennale), možnost večeře a večerní město
3. den: pro zájemce výlet na
ostrovy Murano (ostrov sklářů, dóm s románskými prvky) a Burano (ostrov barevných domů, krajkářek a rybářů),
Torcello (ostrov význačných památek, kdysi hlavní sídlo biskupa), večerní rozloučení s Benátkami
4. den: individuální prohlídka ostrova Lido, nákupy, před polednem lodí na letiště, odlet do Prahy.
CK si vyhrazuje právo přesunů programu vzhledem k případným úpravám letového řádu.
Doprava
Využíváme lety Praha - Venezia a z letiště pak transfer na hotel na ostrov Lido a dopravu do centra Benátek lodíi.
Do Benátek se dopravujete lodí vaporeto z přístavu Punta Sabbioni. Celodenní jízdenka bez omezení pohybu po kanálech i na ostrovy je za 20 €, na 48 h za 30 € a třídenní bez omezení pak 40 €.
3 dne je v případě příznivého počasí možný i pozdější návrat na místo ubytování.
Ubytování
hotel *** v oblasti Lido di Venezia , 2 lůžkové pokoje s příslušenstvím
UPOZORNĚNÍ – POBYTOVÁ TAXA ITÁLIE
V Itálii se postupně zavádí turistické poplatky v souvislosti s přenocováním v ubytovacích zařízeních.
Poplatky jsou průběžně zaváděny ve všech turistických lokalitách. Výše poplatku se pohybují od 1 do 2 € os/noc v 3* hotelích, dle lokality. Zatím jsme se s povinností tohoto poplatku v našich hotelech nesetkali, ale může se stát, že při příjezdu budete vyzváni k úhradě pobytové taxy na recepci ubytovacího zařízení.
Doporučujeme mít tedy připravený drobný obnos ve výši několika € (dle počtu nocí) na úhradu.
Stravování
kontinentální snídaně (upozornění: v Itálii je zvykem snídat skromněji). Další stravování se řeší individuálně, průvodce doporučí možnost večeří v blízkosti hotelu.
Chléb 2 €, káva od 1,50 €, víno láhev od 3-5 €, 2 dl vína 2 €, balená voda 1,5 l od 0,50 €, pivo/limo 3,50 €, pizza čtvrtka/celá v rest. od 3 €/od 10 €, plněná bageta 4 €, saláty velké nebo těstoviny od 8 €, zmrzlina od 2 €, hlavní jídlo od 12 €, menu o dvou chodech od 16 €, průměr 1 kg ovoce: 2,80 €
Pojištění
zájezd zahrnuje povinné pojištění cestovní kanceláře ve smyslu zákona 159/99 sb.
Cena zájezdu nezahrnuje léčebné pojištění. CK GEOPS nabízí svým zákazníkům komplexní pojištění za příplatek. Jedná se o komplexní pojištění pojišťovny UNIQA, které zahrnuje balíček služeb obsahující: úrazové pojištění, pojištění storna, pojištění odpovědnosti za škodu, pojištění léčebných výloh v zahraničí a pojištění zavazadel.
Číslo poj. smlouvy: 1360500328 tarif K5; kontakt na Europ Assistance: +420 296 333696
• pojištění léčebných výloh v zahraničí pojišťuje vzniklé náklady na léky, ošetření a hospitalizaci až do výše 5.000.000 Kč a pojištění asistenčních služeb do výše 5.000.000 Kč
• pojištění stornopoplatků souvisejících se zrušením cesty ze zdravotních důvodů: plnění maximálně do výše 80 % ze stornopoplatku, nejvýše však 15.000 Kč
• úrazové poj.: plnění za trvalé následky úrazu (max. 300.000 Kč), úmrtí (max. 150.000 Kč)
• poj. odpovědnosti za škodu při cestě do zahraničí: škoda na zdraví a věci 1.000.000 Kč
• pojištění zavazadel (při překonání překážky) do výše 10.000 Kč
Orientační ceny vstupného
BENÁTKY: Dóžecí palác 20 €, muzeum baziliky San Marco 5 €, vstup na ochoz 5 €, Kampanila 8 €, Scuola di San Rocco 10 €, kostel dei Frari 3 €, Galleria dell´ Accademia 12 €, kostel San Giovanni e Paolo 3 €, muzeum Peggy Guggenheimové 15 €, San Salvatore 3 €, zvonice San Giorgio 6 €, výstava Damiena Hirsta 18 €
Ostrov Murano: muzeum skla 6,50 €, sklářská huť 2 €
Ostrov Torcello: vstupné do kostela 5 €, věž na Torcellu 5 €
gondola 80 € (max. 6 osob na jednu gondolu, plavba 30 minut), traghetti (přívozy) 4 €, veřejné záchody 1,50 €
BENÁTKY: vstupy na slavnosti zdarma.
Poznámka: autobus každý den dojede do Punta Sabbioni k přístavišti, dále cesta lodí do Benátek, po kanálech, lagunou nebo na ostrovy. Jízdné po Benátkách není zahrnuto v ceně zájezdu. Jednorázová jízdenka jen do Benátek v blízkosti Sv. Marka – 7,50 €, celodenní jízdenka bez omezení pohybu po kanálech i na ostrovy 20 €, jízdenka na 48 h 30 € a na tři dny 40 €.
Kapesné
min. kapesné 60 € na různé vstupné a dalších 40 € na cesty lodí, k tomu další kapesné dle vlastního uvážení.
Pořadatel: GEOPS - CK, s.r.o., IČO: 25633261
Zajímavosti
Murano, Burano, Torcello
Ostrov Murano vlastně tvoří skupina menších ostrůvků propojených mosty. Proslul jako místo, kde se vyrábí ušlechtilé benátské sklo. Jeho sláva počíná rokem 1291 - tehdy bylo rozhodnuto, že všechny sklářské dílny a pece musejí být vystěhovány z centra Benátek kvůli nebezpečí požáru i nepříjemnému kouři. Ostrov sklářů získal autonomii, dokonce razil vlastní mince a sklářští mistři se těšili privilegovanému postavení, měli však přísně zakázáno se stěhovat - mohli být trestáni i smrtí. O někdejším bohatství a sebevědomí svědčí dodnes výstavný dóm Santa Maria e Donato, klenot, který by návštěvníci Benátek neměli minout. V Palazzu Giustiniani je muzeum skla s úžasnou sbírkou historických i moderních výrobků. Na ostrově je dodnes celá řada sklářských dílen a obchodů.
Burano, ostrov rybářů, je dnes obydlený převážně mladými lidmi. Podél kanálů jsou vystavěny uličky s malými, velice pestrými domky. Z toho důvodu sem jezdí mladí umělci, aby se tu učili vnímat zachycovat barvy. Burano se proslavilo výrobou přepychových krajek. Zejména v 18. století se místní paličkované a šité krajky staly významným vývozním zbožím. S nástupem průmyslu krajkářství skomíralo, ale v roce 1872 byla k jeho podpoře založená škola krajkářek. Některé krásné výtvory buranských žen si lze prohlédnout v muzeu krajky, především šité krajky, které byly nesmírně náročné a jejich výroba trvala celé týdny. Ostrov protkaný kanály je nesmírně malebný
Torcello, třetí ostrov benátské laguny, je nyní opuštěný. Přitom právě tady žili první obyvatelé Benátek, kteří sem uprchli v polovině 5. století před nájezdy Hunů z pobřežního města Altinum. kolonie se stala významným centrem obchodu a sídlili tu biskup z Altina. Údajně tu žilo až 20 000 lidí, postupně se však osídlení přesouvalo dál na západ. Zůstal tu jen překrásný byzantský kostel, někdejší katedrála Santa Maria Assunta z roku 639 a sousedící kostel Santa Fosca z 11.-12. století s překrásnými mozaikami. Proti nim se nachází poněkud bizarní památka - kamenný stolec nazvaný Attilův trůn, ačkoliv patříval spíše místními podestovi nebo biskupovi.. Ve dvou palácích ze 14. století se nachází místní muzeum.
Poznámky
Slavnosti gondol v Benátkách
Benátky a gondoly - to patří neodmyslitelně k sobě. Ačkoliv dneska gondoly představují především luxusní taxíky pro turisty, v minulosti to byl vedle větších plavidel hlavní prostředek pro osobní dopravu i pro přepravu nákladu.
Protože republika na vodě potřeboval ze všeho nejvíc zdatné veslaře, závody a přehlídky gondoliérů mají skutečně staletou tradici. Poprvé jsou závody gondol doloženy ve 13. století a pravděpodobně se občas pořádaly i dříve. Současná benátská slavnost gondol - regata navazuje na velkou slavnost uspořádanou v roce 1489 na počest kyperské královny - vdovy, benátské rodačky Cateriny Cornarové, která se vzdala trůnu ve prospěch svého města. Po úpadku v první polovině 20. století byly slavné regaty znovu vzkříšeny a nyní je opět prožívá celéí město a přitahují davy turistů.
Pro turisty je lákavá především skvělá historická přehlídka na úvod. Na velkém kanále definují skvostná plavidla, v čele s reprezentativní lodí Bucintoro, symbolem Benátek. V průvodu se objevují historické postavy v čele s benátským dóžetem. Jenom zde se smějí objevovat gondoly zdobené zlatem a jasnými barvami - dle nařízení ze 16. století musely být jinak všechny gondoly jednoduché a natřené černou barvou.
Poté následují závody. Plavci nyní už nepoužívají vlastní gondoly, ale bárky podobného typu, uzpůsobené lépe k rychlé jízdě: pupparin, caorlina, gondolino a mascareta, která se užívá tradičně k závodům ženských družstev.
Více informací v článku níže.