Program
1. den: odjezd komfortním rychlovlakem RAILJET z Prahy ráno po 6:00 (dále nástup v Pardubicích, v Brně nebo Břeclavi) do Rakouska, cesta do metropole Štýrska - ŠTÝRSKÝ HRADEC/ GRAZ, během jízdy přes Rakousko impozantní vyhlídky na nové futuristické vídeňské nádraží Wien Hauptbahnhof, přejezd přes Alpy po technickém zázraku postaveném v 19. století - nejstarší horské železnici světa Semmering s 15 tunely a 16 viadukty - UNESCO, velkolepé výhledy do alpských údolí a soutěsek, odpoledne příjezd do ŠTÝRSKÉHO HRADCE, ubytování, procházka historickým centrem města na řece Mur, radnice, zvonkohra, palác s nádherným gotickým schodištěm, hodinová věž s vyhlídkami, středověké uličky i exteriéry hypermoderních budov přelomu tisíciletí
2. den: fakultativně výlet za turistikou (s průvodcem): jízda vlakem do obce MIXNITZ a odtud pěšky k Medvědí soutěsce nebo-li „Bärenschützklamm“, turistika v úzké skalní soutěsce (chráněná přírodní památka), dolomitové skály, vodopády, dřevěné mosty, žebříky, pěnící voda, pozoruhodná květena, možnost procházek do okolí a občerstvení v tradiční horské chatě (místní kuchyně) a pro zdatné výstup na horu Hochlantsch, anebo v případě horšího počasí regionálním vlakem do STÜBINGU,prohlídka největšího rakouského skanzenu s řadou budov ze všech spolkových zemí i z jižního Tyrolska, ukázky řemesel, potom návrat vlakem do ŠTÝRSKÉHO HRADCE s možností individuální návštěvy galerií a muzeí
3. den: přejezd po regionální železnici do štýrského města WEIZ s barokním centrem a bohatou historií a nostalgická jízda historickým parním vlakem po trati Feistritztalbahn krásnou krajinou s lesy do městečka BIRKFELD. Anebo celodenní pobyt ve ŠTÝRSKÉM HRADCI - GRAZU, návštěva muzeí a galerií, atmosféra ulic, fakultativně společná večeře v jedné z místních restaurací (místní gastronomie)
4. den: přejezd tramvají na kraj Štýrského Hradce k výstavnému zámku EGGENBERG, sídlu slavného rodu Eggenbergů, který v 17. století sídlil i v jižních Čechách, prohlídka, barokní interiéry, malované stropy a velká zahrada s historickými odrůdami růží, přesun na nádraží ve Štýrském Hradci, odjezd opět komfortním vlakem Railjet zpět do ČR s možným výstupem v Brně nebo Pardubicích, příjezd do Prahy kolem večer
CK si vyhrazuje právo úpravy programu podle počasí a aktuální dopravní situace. Zájezd poskytuje mnoho nevšedních zážitků a program se tvoří dle skutečnosti a jízdních řádů předcházejícího roku.Jedná se ale o jedinečné trasy a může dojít během roku k úpravám jízdních řádů, CK zajišťuje v takovém případě náhradní program.
Doprava
rychlovlakem Railjet z Prahy a zpět, po Štýrsku místními železnicemi
V základní ceně je běžné jízdné (třída Economy) pro Railjet. V případě zájmu o lepší třídu Business se cena může lišit podle data objednávky a nelze ji proto pevně určit dopředu. Případný rozdíl v ceně bude doúčtován.
Ubytování
3x hotel (2lůžkové pokoje s příslušenstvím). Ubytování ve Štýrském Hradci umožňuje variantní program a individuální vyžití ve městě.
Stravování
3x snídaně v ceně, možnost večeře 3. den za příplatek. Ostatní stravování individ. v rámci programu nebo na doporučení průvodce.
Pojištění
zájezd zahrnuje povinné pojištění cestovní kanceláře ve smyslu zákona 159/99 sb.
Cena zájezdu nezahrnuje léčebné pojištění. CK GEOPS nabízí svým zákazníkům komplexní pojištění za příplatek. Jedná se o komplexní pojištění pojišťovny UNIQA, které zahrnuje balíček služeb obsahující: úrazové pojištění, pojištění storna, pojištění odpovědnosti za škodu, pojištění léčebných výloh v zahraničí a pojištění zavazadel.
Číslo poj. smlouvy: 1360500328 tarif K5; kontakt na Europ Assistance: +420 296 333696
• pojištění léčebných výloh v zahraničí pojišťuje vzniklé náklady na léky, ošetření a hospitalizaci až do výše 5.000.000 Kč a pojištění asistenčních služeb do výše 5.000.000 Kč
• pojištění stornopoplatků souvisejících se zrušením cesty ze zdravotních důvodů: plnění maximálně do výše 80 % ze stornopoplatku, nejvýše však 15.000 Kč
• úrazové poj.: plnění za trvalé následky úrazu (max. 300.000 Kč), úmrtí (max. 150.000 Kč)
• poj. odpovědnosti za škodu při cestě do zahraničí: škoda na zdraví a věci 1.000.000 Kč
• pojištění zavazadel (při překonání překážky) do výše 10.000 Kč
Orientační ceny vstupného
ŠTÝRSKÝ HRADEC (GRAZ): vstup do galerie moderního umění (Kunsthaus) 8 €, vstup do zbrojnice 8 €, výjezd výtahem 1,15 € nebo lanovkou 2,50 €, úschovna zavazadel 2,5-3,5 €
STÜBING: skanzen Stübing 10 €
Medvědí soutěska: vstupné 4 €
Zámek Eggenberg: prohlídka 11,50 €, pouze zahrady 2 €
Většinou lze získat skupinovou slevu a také slevy na karty ISIC, ITIC
Kapesné
Doporučujeme na vstupy a místní dopravu 90 €, další kapesné dle vlastního uvážení.
Výlety
Ubytování přímo v centru Grazu, umožňuje variabilitu programu a možnost některé výlety vynechat a udělat si vlastní program v Grazu.
Pořadatel: GEOPS - CK, s.r.o., IČO: 25633261
Zajímavosti
Skanzen Stübing
Největší skanzen Rakouska. V rozsáhlém areálu najdete venkovská stavení ze všech rakouských spolkových zemí, ačkoliv daleko nejvíc je jich ze Štýrska - obytná stavení i celé statky, hospodářské budovy, pazderny (budovy, kde se zpracovával len), mlýny, sýpky, venkovní pece, sušárny, stodoly, venkovský krámek, škola... Všechno doplňují zahrádky i políčka a pasoucí se dobytek, takže vesnice vypadají jako živé.
Semmeringbahn, tedy Semmeringská železnice, je nejstarší horská železnice na světě, jež překonává stejnojmenné sedlo, které tvoří již od 13. století hranici mezi rakouskými zeměmi Dolní Rakousko a Štýrsko. Semmering leží v nejvýchodnějším cípu rakouských Alp a vždy přes něj vedla cesta mezi Vídní a Terstem.
Roku 1841 byl pověřen rakouský architekt Carl Ritter von Ghega vybudováním železnice na této trase. Tento génius, který v šestnácti letech dosáhl titulu inženýra a o rok později získal doktorát z matematiky, proto odjel na studijní cestu do Velké Británie a Spojených států amerických, a když se vrátil, přestavil svůj odvážný plán první skutečné horské železnice na světě. A ta slouží dodnes.
Má běžný rozchod kolejí a šplhá po úbočích kopců v maximálním sklonu 28 ‰, přičemž 60 % této cesty stoupá ve sklonu 20 až 25 ‰. 42 km dlouhá trasa z Gloggnitze ve výšce 439 m n. m. stoupá 460 výškových metrů vzhůru až k vrcholovému tunelu u městečka Semmering a poté klesá do Mürzzuschlagu, ležícího ve výšce 789 m n. m. Během této cesty vlak projede patnáct tunelů a přejede sto třicet mostů a šestnáct viaduktů, z nichž nejvyšší Kalte-Rinne se klene ve výšce 46 metrů nad údolím. Nejdelší viadukt Schwarzatal-Viadukt dosahuje délky 228 metrů a nejdelší (vrcholový) tunel je dlouhý 1512 metrů, ale ten byl dokončen až sto let po uvedení stavby do provozu při rozšiřování železnice o druhou kolej.
Stavba této trati probíhala v letech 1848 až 1854 a podílelo se na ní dvacet tisíc dělníků, kterým prošlo rukama 65 milionů cihel a 80 000 kamenných kvádrů. Jako první projel 16. května 1854 slavnostně Semmeringskou železnicí císař František Josef I. s manželkou Alžbětou a o den později tu začala pravidelná nákladní doprava. Po dvou měsících sloužil i pro osobní dopravu. Přes své stáří a technickou náročnost patří Semmeringská železnice k nejvytíženějším tratím v Rakousku. Část projedete i na našich zájezdech, viz podobné zájezdy.
Podél Semmeringské železnice vede naučná turistická stezka Bahnwanderweg Semmering, jejíž nejdelší varianta měří 23 km. Během cesty je možné si prohlédnout nejen projíždějící vlaky, ale i nádhernou krajinu plnou tajuplných hradů.