Program
1. den: odjezd z Prahy v 17 h z Prahy 7, od stanice metra C-Nádraží Holešovice, ulice Vrbenského, nástupní místo zájezdových autobusů, z metra C výstup ve směru na autobusové a vlakové nádraží, pak doprava po schodech vedle podchodu na ulici Vrbenského, dále Plzeň a místa po trase dle dohody (svoz od 6 osob - Hradec Králové, Pardubice, z Brna za příplatek 400 Kč, nástupní /svozové místo uveďte prosím v Poznámce), transfer přes SRN
2. den: PAŘÍŽ (UNESCO), historické centrum, katedrála Notre-Dame, královská kaple Saint Chapelle, Lucemburské
zahrady, Centre Pompidou, Les Halles, Palais Royal,
zahrady Tuileries, Champs-Elysées, Place de la Concorde, podél Seiny,Trocadéro, Palais de Chaillot, Eiffelova věž, vyhlídky na
Paříž, ubytování v centru
3. den: ranní procházka
Paříží-Montparnasse, největší věž v
Paříži s vyhlídkou na Eiffelovu věž a La Défense, dále variantně A) dopoledne návštěva galerie fakultativně
rychlovlakem TGV do
TOURS, B)
cesta busem podél Loiry s průvodcem, BLOIS, starobylé město, sídlo hrabat z Blois a vévodů Orleáských, ST-PIERRE DE FONS, příjezd rychlovlaku
TGV, dále A) i B): krásy řeky Loiry (oblast zapsaná jako celek na seznam UNESCO) a
renesanční zahrady Villandry, ornamenty květin, zeleniny a koření,
TOURS, město svatého Martina, za Ludvíka XI. hlavní město
Francie, prohlídka historického centra, vynikající architektura, pozdně gotická katedrála, uličky s hrázděnými domy, náměstí Plumerau, fakultativně večeře, ubytování
4. den: CHINON, jedno ze sídel králů Jindřicha Plantageneta a Richarda Lví srdce, Karel VII. tu přijal Johanku z Arku, ve městě se narodil renesanční spisovatel Francois Rabelais, v okolí se pěstuje známé víno Cabernet Franc, což udělalo Chinon centrem gastronomie a vína, variantně vodní renesanční zámek
AZAY-LE-RIDEAU a jeho renesanční
zahrady,
vinařským krajem podél Loiry, královské opatství
Abbaye de Fontevraud (UNESCO), místo odpočinku královny Eleonory Akvitánské a Richarda Lví srdce, cesta městem
SAUMUR a procházka v
údolí troglodytů, La Grande Vignolle, prohlídka troglodytického domu,
návštěva vinic, ochutnávka a nákup vína z údolí Loiry,
ANGERS, opevněný zámek Anjouovců a francouzských králů, krásné
zahrady,
nejstarší světoznámá tapisérie Apokalypsy, kouzlo večerního města
TOURS, možnost večeře
5. den: AMBOISE, královský zámek Františka I. a
zámeček Leonarda da Vinciho Clos-Lucé s muzeem jeho vynálezů pro Františka I., zastávka variantně v
ORLÉANS, městě Johanky z Arku s katedrálou nebo v loveckém zámku v
Sologni –
CHAUMONT, renesanční zámek a rozsáhlé zahrady a výhledy na Loiru, sídlo královské milenky Diany de Poitiers,
CHARTRES, proslulá katedrála Notre-Dame, perla gotické architektury s vitrážemi ze 13. stol., prohlídka krypty s "druidskou studnou, dojezd do
Paříže,
ubytování v centru Paříže, pěší vycházka centrem, boulevardy, Montmartre, bazilika Sacré Coeur, náměstí malířů, noční
Paříž 6. den: celodenní PAŘÍŽ, historické centrum dokončení prohlídky, čtvrť La Défense, možnost návštěv galerií a muzeí, doporučujeme Orangerie s Monetovými lekníny nebo Musée d´Orsay se sbírkou impresionistů, Louvre, projížďka lodí po Seině, možnost fakultat. večeře (25 €), noční
Paříž na rozloučenou
7. den: návrat dopoledne
CK si vyhrazuje právo drobných přesunů programu vzhledem k počasí a aktuálním otvíracím dobám objektů.
Doprava
klimatizovaným autobusem s možností občerstvení (teplé i studené nápoje za Kč), WC a DVD, fakult. cesta rychlovlakem (TGV) z Paříže do Tours
Ubytování
2x v hotelu ve vnitřní Paříži (2lůž. s příslušenstvím, telefon, TV), 2x v hotelu typu Premiere Classe na okraji Tours (2 lůžka a palanda, příslušenství na pokoji, telefon,TV).
Stravování
4x snídaně, kontinentální nebo (v Tours) formou kontinentálního bufetu.
Večeře: 1x organizuje průvodce fakultativně společnou večeři pro zájemce za 550 Kč nebo pak na místě za 20€.
Orientační ceny ve Francii: bageta malá od 0,75 €, velká 1,50 €, plněný rohlík 1,50€, mléko 1,90 €, sýr 350 g 1,50-3,50 €, dobré víno 4,50 -7 €, balená voda 1,5l 0,50 €, pivo 3,50 €, limo 1,90 €, zmrzlina 2 €, obložená bageta od 4,50 €, ovoce, rajčata od 2,5 €/kg, menu v restauraci od 18 €, káva 1,50-2,50 €; pohlednice od 0,50 €, známka 0,70 €, WC 0,70 €
Pojištění
Zájezd obsahuje povinné pojištění CK ve smyslu zákona 159/99 sb. proti úpadku; nezahrnuje komplexní pojištění. Doporučujeme komplexní pojištění u pojišťovny UNIQA (pojištění úrazové, léčebné v zahraničí, za náhradu škod a především pojištění na storno zájezdu ve výši 28 Kč/den (minimálně však 84 Kč) nebo pouze léčebné pojištění ve výši 20 Kč/den.
Orientační ceny vstupného
Paříž: Tour Eiffel - 1. patro 4,8 € (4,5 € pěšky 1. a 2. patro), 2. patro - 8 €, 3. patro - 13 €, Paříž, Louvre - 9 €, Musée d´Orsay - 8 €, Invalidovna - 8,5 €. Věž katedrály Notre-Dame - 8 €. Arc de Triomphe - 9 €. Paříž, Montparnasse - 10,5 €. Panthéon - 8 €. Picassovo muzeum - 8,5 €. Oranžérie -9 €. Plavba lodí po Seině - cca 12 €. Paříž, jízdenka na metro - 2 x 1,6 €, 1 den - 5,8 €. Paříž, Centre Pompidou - 12 €. La Grande Arche - 10 €. Sainte-Chapelle - 8 €, Sainte-Chapelle+Conciergerie - 12,5 €. Do Paříže se přijede až odpoledne, je potřeba tedy počítat s variantami. Zámky na Loiře: Blois - 5 €, Chambord - 6,5 €, Angers 5 €, Azay-le-Rideau 6 €, Château de Clois-Luce 7,5 €, Villandry zahrady - 4 €, vč. zámku - 6,50 €, Ambois 7,5 €.
Kapesné
doporučujeme kapesné min. 100 €, z toho 65€ na vstupy.
Předpokládá se návštěva placených objektů označených *, uvedené ceny jsou orientační podle roku 2011, lze získat skupinovou slevu (min. 20 osob). Slevu lze získat také někdy na legitimace ISIC, IYTC či ITIC a průkaz novináře.
Možné slevy
na osobu pro 3 osoby ve 3lůžkovém pokoji v hotelu v Tours
Pořadatel: GEOPS - CK, s.r.o., IČO: 25633261
Zajímavosti
Francouzské rychlovlaky TGV
TGV [te:že:ve:] je označení pro vysokorychlostní vlaky (Train à Grande Vitesse) francouzských státních drah (SNCF) pro přepravu cestujících, obdobu japonského systému Šinkansen. Vlaky TGV jsou elektricky poháněná vozidla, pohybující se po kolejích normálního rozchodu. Vzhledem k vysoké provozní rychlosti (kolem 300 km/h) však pro ně zpravidla jsou budovány vysokorychlostní tratě (LGV – Ligne à Grande Vitesse) bez úrovňových křížení a s mimořádně velkými poloměry oblouků (v současnosti přes 7000 m), sklon trati nepřesahuje 35 ‰.
Vysokorychlostní vlaky byly ve Francii vyvíjeny od konce 60. let a první speciální trať TGV byla dána do provozu mezi Paříží a Lyonem 27. září 1981.
Nástupcem TGV bude vysokorychlostní vlak AGV, jehož výroba pro NTV v současnosti započala.
Jednotky TGV se skládají ze dvou hnacích (čelních) a několika hnaných (vložených) vozů. Hnací nápravy jsou vždy všechny nápravy hnacího vozu a někdy též sousedního podvozku hnaného vozu. Vložené vozy spočívají na společných podvozcích se sousedními vozy (s výjimkou spřažení s čelními vozy). Předností tohoto netypického řešení je snížení počtu náprav, zvýšení prostornosti uvnitř vozů, snazší průchodnost a lepší aerodynamika vlaku. První prototyp TGV 001 byl poháněn plynovou turbínou. Zvýšení cen ropy během ropné krize v roce 1973 však rozhodlo ve prospěch elektrické trakce. Většina vlaků je napájena soustavami:
25 kV/50 Hz~ (vysokorychlostní tratě a konvenční na severu a východě [ Evian les Bains ]) a
1,5 kV= (konvenční tratě na jihu a východě, včetně mezistátní trati do Švýcarska [ Bellegarde (Ain) - La Plaine – Genéve ]), některé rovněž
3 kV= (pro jízdy do Belgie) nebo
15 kV/16,7 Hz~ (pro jízdy do Německa a Švýcarska [ Vallorbe – Lausanne – Brig, Pontarlier – Neuchâtel - Bern – Zürich HB])
O možnostech francouzského systému svědčí fakt, že TGV POS č. 4402 drží světový rychlostní rekord pro kolejová vozidla 574,8 km/h, dosažený 3. dubna 2007 na trati Paříž - Baudrecourt u vesničky Passavant-en-Argonne (rychleji jel jen magnetický vlak maglev, 583 km/h, v Japonsku v roce 2005). Vlak tím vylepšil svůj vlastní nedávný rekord 553 km/h ze dne 13. 2. 2007 a předchozí vytvořený rekord vlaku TGV Atlantique č. 325 z 18. 5. 1990, kdy jel na trati Paříž - Tours poblíž Vendôme rychlostí 515,3 km/h.
Další pozoruhodný výkon předvedla souprava TGV č. 531 dne 26. května 2001, kdy překonala vzdálenost napříč Francií z Calais do Marseille (1 067,2 km) za 3 hodiny a 29 minut. Na 1 000 km tak potřebovala pouhé 3 hodiny a 9 minut. (Pro srovnání: rychlíku Českých drah trvá v běžném provozu 316 km cesty z Prahy do Břeclavi 3 hodiny a 14 minut.)
-čerpáno z wikipedie
Poznámky
Vybavení: cesta má noční přejezd, doporučujeme pohodlné oblečení do autobusu a příruční hygienickou tašku.