3. den: BRIG, krátká prohlídka, nástup do
Glacier Expressu, nejpomalejšího rychlíku na světě, cesta nejkrásnějšími partiemi švýcarských Alp, které je možno obdivovat z klimatizovaných panoramatických vozů s částečně prosklenou střechou, objednaný oběd je servírován během jízdy,
cesta hlubokým údolím Rhony podél walliských dřevěných domů a barokních vesnických kostelíků, v jednom místě se vlak otočí v tunelu o 270 stupňů a vystoupá přitom o 150 metrů, za Oberwaldem vlak pojede 20 minut
15 km dlouhým tunelem Furka až do horského ANDERMATTU, přepřehání na lokomotivu s ozubnicovým pohonem, stoupání do průsmyku Oberalp (2033 m n.m.), nejvyššího bodu trasy se stejnojmenným horským jezerem uprostřed alpských štítů, sjezd do DISENTISU s monumentálním benediktinským klášterem, přepřažení na normální lokomotivu,
Rýnská soutěska, v hlubokém kaňonu jsou koleje těsně podél
Rýna, okolo se tyčí mohutné bílé skalní stěny, v REICHENAU soutok Předního a Zadního
Rýna, široké údolí do THUSISU, průjezd soutěskou Schyn proti toku Albuly do TIEFENCASTELU, zde začíná
trať přes průsmyk Albula (UNESCO), krajina zelených horských luk a malebných hor, před FILISUREM 65 m vysoký a 130 m dlouhý
viadukt Landwasser, zakončený vjezdem do tunelu ve skalním masivu, stoupání z BERGÜNU do PREDY, na 12,6 km překonává vlak výšku 416 m díky 5 kruhovým tunelům, 2 normálním tunelům, 9 viaduktům a 2 galeriím, hned za PREDOU začíná tunel Albula dlouhý skoro 6 km, za tunelem pohled do údolí Engadin, klesání až do Svatého Mořice, výstup z vlaku, odjezd busem podél toku Innu údolím Engadin do ČR